پکیج رایگان المنتور

دانلود آخرین نسخه بیش از دوازده افزودنی المنتور به رایگان با قابلیت آپدیت خودکار و فارسی سازی شده از جمله : المنتور پرو , المنت پک , جت انجین , جت سرچ , جت پاپ آپ , جت تریکس , جت پارالکس , جت تب , جت بلاگ , جت وو بیلدر , جت المنت و جت منو  …..

صد درصد رایگان 100%

دانلود پکیج اتمی المنتور

پکیج اتمی المنتور

جلسه اول وردپرس انتخاب دامنه مناسب در سال ۲۰۲۲💎

انتخاب دامنه مناسب یک تصمیم بسیار جدی است . نام دامنه ی انتخابی شما هوییت کسب و کار شمار را شکل میدهد و هم باعث رشد کسب و کارتان میشود. نامی که شما به عنوان دامنه انتخاب میکنید ، در تمام بازاریابی ها، تبلیغات محیطی و مجازی ، نتایج گوگل و بسیاری از ابعاد دیگر بیزینس آنلاین شما و حتی پروفایل شخصی تان آورده خواهد شد. 

قدم صفر راه اندازی سایت ( انتخاب دامنه مناسب)

مسیر یادگیری ساخت سایت

انتخاب دامنه مناسب برای کسب و کار مهم ترین قدم شماست برای شروع پر قدرت .
اگر زیربنای ساختمان خود را محکم نسازید
هر چقدر هم عالی باشید ساختمان شما خراب خواهد شد

بزرگ ترین اشتباه برای یک معمار ساختمان عدم توجه به ملزومات شروع به ساخت ساختمان است.
حال شما سایت خود را با یک ساختمان مقایسه کنید آیا میشود بدون ساخت طبقه اول شروع به ساخت طبقه سوم کرد و انتظار داشت ساختمان استاندارد باشد؟
اگر از همان ابتدای راه اندازی سایت تان به این مورد که سایت شما در قدم صفر به چه چیزی نیاز دارد فکر نکنید بعداً در پله‌های بعد بارها به این پله صفر باز خواهید گشت و هزینه های زیادی متوجه شما خواهد شد پس موضوع رو کاملا جدی بگیرید .

دامنه چیست ؟

دامنه همان آدرس سایت یا معرف برند شما و کسب و کار شماست.
بسیار اهمیت دارد که در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشیم و طبق چک لیستی که در ادامه برای شما آماده کرده ام دامنه خود را انتخاب کرده و حتماً موارد ذکر شده را در انتخاب آن لحاظ نمایید.
برای مثال : اگر یک ساعت فروشی به اسم ساعت فروشی رز دارید اسم دامنه شما میتونه Rozwatch.com باشه یا Rozwatch.ir … .
(در ادامه تفاوت پسوند های ir و com رو بررسی میکنیم).

اولین دامنه ثبت شده در دنیا به نام symbolics.com در سال ۱۹۸۵ ثبت شد
که زیاد قدیمی هم نیستش .

یک دامنه از سه بخش تشکیل میشود :

برای مثال www.webfaz.com
1) زیر دامنه www
2) نام دامنه webfaz
3) پسوند دامنه .com

هزینه‌ای که می‌کنیم برای نام دامنه و پسوند دامنه هستش و کاری با قسمت زیردامنه نداریم.

تفاوت پسوند های Ctld و Gtld در انتخاب دامنه مناسب

Ctld : برای کشور هاست مثل
Ir , uk , us , ….

Gtld : سراسریه مثل
Com , net , org , ….

به چه صورت میتونیم تشخیص بدیم که پسوند یک دامنه برای کشور هستش ؟
اگر دقت کرده باشید پسوند های دامنه‌ای که برای کشور ها هستند همه دو حرفی هستش .

دامنه های ir :

برای ثبت دامنه‌های ir به اسم خودتون باید حتماً در سایت ایرنیک ثبت نامتون رو انجام بدید.
حتماً دقت داشته باشید در ثبت نام در سایت ایرنیک تمام موارد را با صحت و صداقت کامل پر کنید چون که اگر متوجه بشوند که شما اطلاعات را به صورت نادرست وارد کرده اید حتما اکانت شما را بسته و تمام دامنه هایی که در آنجا ثبت کرده اید را از دسترس خارج میکنند .

مهم ترین ویژگی ها در انتخاب دامنه مناسب :

برخلاف سایر اساتیدی که در این حوزه فعالیت دارند و معتقدند که برای ثبت دامنه نباید فرصت زیادی رو هدر داد من کاملاً معتقدم که برای ثبت دامنه بسیار باید وسواس خاصی به خرج داد چون که در آینده هویت و برند شما خواهد بود و شما را با نام دامنتون در ابتدا و بعد از اون از کیفیت خدمات و محصولات تون خواهند شناخت .
در انتخاب دامنه بسیار وسواس داشته باشید و طبق مواردی که در زیر به آنها اشاره می‌کنم دامنه خود را ثبت کنید .

۱) کوتاه بودن دامنه

بهترین نام دامنه کوتاه ترین نام دامنه است هرچقدر نام دامنه شما کوتاه تر باشد سرچ کردن آن آسان تر و دسترسی به آن سریع تر خواهد بود مثل : webfaz.com ,
Alexa.com , mobile.ir , …

۲) منحصر به فرد بودن دامنه

نام دامنه معرف هویت و برند شماست پس باید خاص یونیک و منحصر به فرد باشد
هیچگاه با ایجاد تغییرات خیلی کوچک در نام دامنه های دیگر شرکت ها آنها را به اسم خود ثبت نکنید چون که اعتبار دامنه آنها روی دامنه شما ثبت کرده تاثیر خود را خواهد گذاشت و قطعاً آنها برنده محبوب و شناخته شده تر خواهند بود.

3) آزاد بودن پسوند com

حتماً قبل از ثبت دامنه چک کنید که دامنه ای که قصد ثبت کردن آن را دارید با پسوند دات کام هم آزاد باشد چونکه بعد از مدتی کسب و کار شما رشد خواهد کرد و شما نیاز خواهید داشت که دامنه خود را با پسوند دات کام هم ثبت کنید.
و یا اگر قصد استفاده از خدمات گوگل ادورز یا همان تبلیغات گوگل را دارید شما بعد باید حتماً دامنه .com خود را هم ثبت کنید تا بتوانید روی آن گوگل ادورز را استفاده کنید به همین منظور پس از ثبت دامنه ir حتماً دامنه .com را هم به اسم خودتان ثبت کنید و بعداً در تنظیمات سایت خودتان می توانید آنها را جوری تنظیم کنید که روی یک دامنه پارک شود و سایت شما روی یک دامنه به کاربران نمایش داده شود

۴) تایپ ساده و آسان

تا جای ممکن سعی کنید که تایپ کردن نام دامنه شما بسیار ساده و آسان باشد و امکان اشتباه نوشتن آن وجود نداشته باشد در بعضی از دامنه ها شما می‌بینید که برخی از حروف باعث می‌شوند که شما به اشتباه آنها را تایپ کرده سایت دیگری را به شما نشان دهد پس تا جای امکان سعی کنید از از دامنه هایی که امکان اشتباه تایپی در آنها وجود دارد پرهیز کنید و سعی کنید دامنه شما در عین سادگی منحصر به فرد هم باشد.

به خاطر سپردن نام دامنه بسیار در ایجاد برندینگ کسب و کار شما نقش مهمی دارد و حتماً به این نکته خاص توجه کنید که به خاطر سپردن نام دامنه شما بسیار آسان باشد و در خاطر کاربران بماند این مورد باعث می‌شود که شما به زودی برند شوید و همه کاربران شما ، شما را با نام دامنه تان را به یاد بیاورند.6) معنی دار بودن دامنه

سعی کنید نام دامنه شما حاوی معنی خاصی باشد که مرتبط با کسب و کار شماست کاربران شما باید بتوانند با دیدن نامه دامنه شما به خدمات محصولات و کاری که شما در آن سایت انجام می دهید پی ببرند و این نکته بسیار مهم اساسی در برندینگ.

۵) آزاد بودن آی دی دامنه در شبکه های اجتماعی

دامنه ای را ثبت کنید که حتماً در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام اینستاگرام توییتر لینکدین یوتیوب آیدی اون دامنه در دسترس باشه و شما بتونید آیدی اون دامنه رو به اسم خودتون ثبت کنیم چون که بعد از مدت شما در شبکه های اجتماعی باید فعالیت کنید و حتما نیاز دارید که آیدی اکانت هایی که در آنجا فعالیت می‌کنید با نام دامنه شما یکی باشد تا کاربر بتواند به صورت کامل شما را با یک نام به یاد آورد .

۶) سوابق دامنه برای سئو در انتخاب دامنه مناسب(مهم)

  1. بررسی سوابق دامنه بسیار اهمیت دارد.
    گاهی ممکن است یک دامنه به نظر شما بسیار عالی به نظر برسد اما آن سابقه آن دامنه در گوگل خوب نباشد.
    حتماً قبل از نهایی کردن انتخاب نام دامنه سوابق آن دامن را بررسی کنید برای این منظور شما می توانید از سایت آرشیو که تمام اطلاعات مربوط به همه دامنه هایی که در اینترنت ثبت شده اند را در خود دارد از سال ۲۰۰۶ به اینطرف بررسی کنید تا که مشکل خاصی نداشته باشد و برای سئو به مشکلی نخورید .
  2. قبل از ثبت دامنه سوابق دامنه را بررسی کنید که دامنه به هیچ عنوان پنالتی نشده باشد.
    پنالتی شدن یک دامنه به این معنی‌است که آن دامنه از طرف گوگل اسپم شناخته شده و دیگر ورودی از طرف گوگل نخواهد داشت.
    حتما این مورد را بررسی کنید چون که بعداً محصولات شما و مقالات شما در سایت به کاربران گوگل نمایش داده نمیشود .
  3. قبل از ثبت دامنه در سایت ماز Spam score دامنه خود را بررسی کنید.
    مطمئن شوید که کمتر از ۳۰ درصد باشد اگر دامنه شما Spam score بیشتر از ۳۰ درصد داشته باشد قطعا در سئو به مشکل خواهید خورد .
  4. قبل از ثبت دامنه مورد نظر آن دامنه را در سایت whois.domaintools.com چک کنید تا مطمئن شوید تعداد register و history آن کمتر از ۵ مورد باشد اینکار برای سئو سایت شما بسیار ضرورت دارد .

۷) استفاده از کلمه کلیدی در انتخاب دامنه مناسب برای کلیک شدن

سعی کنید از کلمه کلیدی که کسب و کار شما در آن حوزه فعالیت دارد در نام دامنه خود استفاده کنید.
برای مثال سایت که کاران صرفاً فروش عسل می باشد می تواند دامنه ای به اسم مثلاً iranasal.ir یا iranasal.com را ثبت کند.
به این کار باعث می شود که کاربران به نام آن دامنه توجه بیشتری در وقت سرچ داشته باشند داشته باشند .

فهرست مطالب جلسه یک

فهرست مطالب جلسه یک

نظر خود را ثبت کنید